De Ad6Lusjes zijn een optimale voorbereiding voor fietsen in de bergen, zoals voor goede doelen als Alpe d'HuZes, Ride4kids etc.

Omdat het beter moet en meer verantwoord kan, organiseer ik sinds 2006 fietsclinics onder de naam Ad6Lusjes.

  • Waar: De clinics vinden plaats in de Ardennen, vanuit het plaatsje Trois-Ponts (vlakbij Stavelot). Op nog geen 40 km van de Nederlandse grens begint een gebied dat zich door de variatie in het parcours perfect leent voor een goede intervaltraining en/of duurtraining met veel hoogtemeters (alle Lusjes samen is 3500 hoogtemeters).
  • Voor wie: De Lusjes zijn geschikt voor de beginnende en de ervaren fietser. Het voordeel van de Lusjes is dat je in weinig kilometers veel klim-kilometers kunt maken. Alles in je eigen tempo en binnen je mogelijkheden. Elk Lusje begint en eindigt in Trois-Ponts.
  • Waarom Lusjes: Net als alle andere deelnemers aan de Lusjes kom je steeds weer terug in Trois-Ponts en zo ontmoet je andere Alpd’HuZessers of Ride4kids-deelnemers. Op die manier ervaar en voel je saamhorigheid. Dat maakt het Lusjes rijden zooo moooiiii. Het is meer dan fietsen alleen, het is elkaar ontmoeten met dezelfde passie en het inzetten voor een ander.
  • Wanneer: Data van de Lusjes hangen af van de coronamaatregelen. Uitleg en start parkoers is vanaf 8.30 tot 9.30 bij de supermarkt Carrefour in het centrum. Adres: Venue Joseph Lejeune 3, 4980 Trois-Ponts, België. Liever NIET op het parkeerterrein van de supermarkt parkeren.

Meedoen aan de ad6lusjes geeft meer vertrouwen door:

Krachttraining: Voor ontwikkelen van meer kracht van de bovenbeenspieren en perfecte core stability training voor bil, buik en rug!! En als toetje een oefening in een steile klim ( alleen met droog weer).

Veilig dalen: theorie en oefenen van twee bochten rechtsom en linksom, wie wil dat niet?

Staan op de pedalen: balans op de fiets, evenwicht controle.

Beter kijken: de meeste fietsers doen maar wat. In de daaltraining leer je je veiligheid te vergroten

Betere ademhaling: dit is van groot belang om je inspanning langdurig vol te houden. Daarnaast zorgt een goede ademhaling voor een verlaging van je hartslag, wat ook weer resulteert in meer suc6!!